Augustimatk 2013 ehk talgud Naissaarel

Oli juttu, et teeks ühe kodumaise low budget matka 9-11. august. Kes on sellest huvitatud ja kas on koha osas ettepanekuid? Mulle meeldib ühistransport.

Update 12.08.2013: Pärast pikka arutelu otsustati minna Naissaarele tööle ehk korrastada matkaradu. Oli igati vahva!

Foto: Wikimedia.org / Graham from Los Angeles

Foto: Wikimedia.org / Graham from Los Angeles

Categories: Imeline Eestimaa, tehtud, tulevikuplaanid | 48 kommentaari

Navigeerimine

48 thoughts on “Augustimatk 2013 ehk talgud Naissaarel

  1. Pooldan low-budget lõõgastusmatka enne Lapimaa lume ja tuule kätte suundumist. Minul on soov uurida Riisipere kanti (juurdepääs rongiga), või siis Kohila-Hageri kanti (buss?). Metsa tundub seal jaguvat.

  2. Kristel Lepik

    mõte on tore, aga mina olen sel nädalavahetusel Viru Folgil. valmis matkama siis, kui Lapimatkalistel matkaisu tagasi on (:

  3. Marju

    Soov on matka minna küll, aga kas oleks mõeldav see matk nädalakese hilisemaks lükata, et ka ühineda saaksin?

  4. siis on jälle anni ja andre kinni….

  5. Läheks seekord Naissaarele tagasi?

  6. ei tundu kuidagi väga low budget?

    • Andre

      Kui me seal ka veidi tööd teeks saaksime tasuta. :-)

      • Mis tööd ME tegema peame? ;)

        • Andre

          ME? :-)
          Naissaarel on vaja palju asju teha.
          Esiteks on vaja läbi käia matkarajad – need on vaja korralikult kaardistada. Siis on vaja täiendada matkaradade tähistust. Radadel olevad augud on tarvis tähistada – patareide juures on neid päris palju. Pilte on vaja teha. Siis on vaja kaardistada veel radadelt kõrvale jäävaid objekte. Radadelt on vaja korjata risu ja saagida läbi sinna kukkunud tüved jne.
          Tööd on üsna palju ja ME saame neid kõiki teha. Ilmselgelt kõike ühekorraga ei jõua aga midagi ikka.

        • Saarel käib meil vaid üks loodusvaht ning ta ei jõuaks neid asju elu sees ära teha (seda kaardivärki ta vast ei oskaks ka).
          Kui me talgute korras seal pisut nokitseksime saaksime väga madalate kuludega matka, ehk saame lisaks sõidutamisele ka söögid :)

  7. Võimalik, et ma olen kinni ka 9.-11.august. Unustasin, et 10.-11.augustiks on planeeritud RMK töötajate suvepäevad. On väike võimalus, et need jäävad ära, aga see veel selgub.

    Kui ei jää ära, siis jään lihtsalt matkast ilma.

  8. Küll sa unustad palju asju :D Väga kurb, kui sa ei saa tulla…

  9. Liina

    Naissaar kõlab nagu hea idee, aga jälle olen ma nädalavahetusel tööl :(

  10. Nädala sees?

  11. Tuleb arvestada, et ka kõik teised on nädala sees tööl ja ikkagi minna reedel pärast tööd. Minule see Naissaare asi sobib, aga sobib ka kõik muu :D

  12. Liina

    Nädala sees võib mõelda,
    aga jah arvestagem, et enamus käib ristiinimese kombel tööl esmaspäevast reedeni tööl.
    Kui minu graafik aluseks võtta, läheb planeerimine liiga keeruliseks kätte. Mul on kuus umbes1 täiesti vaba nv ja arvestades puhkuste perioodi, ei saa midagi väga ümber kah mängida.

  13. Kes oleksid siis tulemas? Siis saaks ka arvestada kes kõik teised nädala sees tööl on või pole, kes nädalavahetusel tööl on või pole või kes üldse saaksid umbkaudu sel ajavahemikul tulla.
    Nagu ma aru saan ei räägi me praegu väga suurest hulgast inimestest :)

  14. Mina tuleks ja Ivan ka tuleb. Teiste kohta ma ei tea. Meie soovime tulla nädalavahetusel, tööpäevadel on vaja linnas tööd teha.

  15. tööpäevadel muudkui teen ja teen maju, tulla ei saa…

    • Ma su jutust näen juba vaimusilmas kuidas Tallinn tund-tunnilt muudkui kerkib :)

  16. rohkem nagu mitte Tallinn, vaid Rae, Saue, Saku ja Keila vallad :D

  17. Mulle Naissaar meeldib. Hetkel veel ei saa lubada tuleku osas, aga tahaks küll :)

  18. Iwan

    Andrei tahab ka osaleda. Kuid ta tuleb komandeeringust reedel alles kesköö paiku. Eks me võime minna reedel pärast tööpäeva, ja Andrei liitub laupäeval. Ma arvan, et ka siis ei ole Naissaar välistatud.

  19. Äkki siis lähme kõik laupäeva hommikul?
    Andrei peaks vastasel korral tulema siis Monicaga, mis teeb logistika keerulisemaks ning on ka kallim. Lihtsam on minna Päästeameti kaatriga kõik koos. See jõuab saarele ca 15 minutiga ka.

  20. Nüüd on meid siis 5 inimest täis. Rohkemaga ei tule hästi toime, kui me tahame saarel koos toimetada.

  21. OK, nagu aru saan mind on ka ikka sinna viie inimese sekka arvestatud, ühesõnaga olen käpp.
    Minule meeldiks juba reede õhtul sinna jõuda, Andrei saaks ju Monica-ga tulla laupäeval 11-12, ühe otsa pilet maksab 15€ ja saame ju selle kamba peale ära jagada.

    • Iwan

      hoho, Jaanus, me oleme ühel lainel: just täna hommikul mina mõtlesin, et Andrei tulgu järgi ja teeme piletiraha viieks (juhul, kui me ise saame tasuta saarele, ja tagasi kõik viiekesi tasuta).

  22. Ainult et pilet tuleks siis aegsasti ära broneerida, ilusa ilmaga võib see laev täis olla.

  23. mina tahan ka reedel minna. Andre uurib praegu, kas reedel on meie jaoks transport üldse võimalik.

  24. Iwan

    ma juba ütlesin Andyle, et ta ostaks endale Monica pileti, nii et parem oleks, kui reedene transport on võimalik :D

  25. Reedene transport on võimalik. Kellaaeg võib varieeruda – kui nad peaksid olema väljakutsel, siis tuleb meil lihtsalt oodata. Hetkel on meil plaanitud 18.00 Miiduranna sadamast välja sõitmine (kuidas Tallinnas tipptunniga on? Kas te ikka jõuate selleks ajaks kohale?)

    Mis meid siis ees ootab:
    Meie põhitööks saab olema kaardistamine ning radade märkimine ja märgistuse uuendamine. See tähendab seda, et rajad on vaja tasakesi läbi käia (nii palju kui jõuame) GPSi jälg võtta, punktid kaardistada ning mõned uued paigad üles otsida.
    Märkida tuleb lihtsalt värviga – kaks värvipurki ja pintsel :) Kohapeal räägin täpsemalt.
    Siis on vaja radasid puhastada – läbi saagida ning ära tassida mahakukkunud puud. Kui on aega ja viitsimist, siis need notid tükeldada ja viia telkimisalale. Ka üleliigsed rajamärgised tuleb puutüvedelt maha nühkida (see on täielik kaos, mis saarel radade tähistusega on toimunud).
    Radadest on vaja teha fotosid kodulehe ning infovoldiku jaoks.
    Patareide juures olevatesse aukudesse on vaja panna ohu eest hoiatavad märgid.
    Radade äärest on vaja mahavisatud prügi ära korjata.

    Pange selga riided, mis ei karda püsivat määrdumist (värv!) ning võimalusel võtke kaasa töökindad (ma ei tea palju neid saarel on).

    Kuna distantsid saarel on pikad ning meie aeg piiratud, siis peame me ringi liikumiseks kasutama ATV-d (nt. teise matkaraja algusesse sõiduks). Järelkäruga ATV mahutab paraku vaid 5 inimest (3 kärus, 2 ATV peal). Sellest ka see üheskoos toimetamise piirang. Aga selge on ka see, et me tegelikult niikuinii ei saa kogu aeg koos olla, keegi peab vahepeal veidi edasi-tagasi tühja käruga kärutama (asju on vaja vedada – rajaposte ja viitu, prügi jms.)

    Nii et tegelikult ei tulegi meil mitte klassikaline matk vaid korralikud töötalgud. See-eest saame me transpordi ja toidu tasuta. Lisaks saame me näha kõiki saare vaatamisväärsusi niipalju kui süda kutsub millal iganes tahame ;)

    Ah jaa, külastuskeskuses on meil ka oma ruumid, oma asju saab seal hoida, ei pea neid suvalisse kohta saarel vedelema jätma. Seal on ka köök ja duširuum.

    Parimat kõigile!

  26. Iwan

    sellises formaadis matka ei olegi veel olnud :D

  27. Iwan

    mul on mingid varud, mida oleks vaja ära tarbida: 4 lihakonservi ja 4x 1 inimese kiirputru. Kas nendest võib sel korral olla kasu?

  28. Iwan

    Karu ei saa ka tulla. Kas me siis peamegi neljakesi minema?

  29. Infoks, et Karu meiega sel korral siiski ei liitu.
    Reedel on üsna vali tuul, 9m/s, õnneks aga on tuule suund soodne (edelast) Naissaare sadamasse suubumiseks. Loodame, et Monica siiski sõidab.

  30. Pühapäev on rahulikum.

  31. Praegu veel sõidab :). Tuul on hetkel 7 m/s.

    Konserve meil on (4tk), kui jube lihahhimu peaks olema, eks võta paar tüki kaasa. Reaalselt neid vaja muidugi pole.
    Rätikud ja ujumisrided tasub muidugi kaasa võtta. Ja sääsetõrjevahendit ka.

  32. Hakkama saame neljakesi ikka, võibolla ongi lihtsam – kärus rohkem ruumi :).
    Küsimus – kus te ööd tahate veeta? Öösel tõenäoliselt sajab jälle korraikult (muidugi Naissaare kohta ei tea) aga norrakad väidavad, et täna öösel ja homme öösel saarel sajab, päeval on enam-vähem ilus. Selles mõttes, et võibolla polegi mõtet telke kaasa võtta.
    Kuidas on tunne?

  33. irv, ma kiiruga lugesin, et öösel SAAB jälle :D

  34. Iwan

    võtan telgi kaasa ikkagi.

  35. Tuul järjest tõuseb. Monica väljasõit mutub järjest enam kahtlasemaks. Praegu on tuul juba 10 m/s.

  36. Mina ei võta telki kaasa. Ei mahu :(

  37. Tallinn madalal on juba 10,6 m/s.
    Õnneks suund on õige :)

    • Tund aega tagasi oli 8, praegu on 11. Lähme kohale, eks näis, mis saab :)

  38. Iwan

    Mulle üritus meeldis! Tundsin end kasulikuna :)

  39. Tubli töö oli kõigi poolt!
    Tõepoolest, meil tuleb veel sellel aastal sinna tagasi minna ning lõpetada see, mis meil pooleli jäi. Tiim on nüüdseks päris hea, koostöö sujub ning igaüks sai ka aru mida teha tuleb :).

    Aga mõnda huvitavat ka.
    See salapärane betoonrajatis saare põhjaosas rannavalli taga, sellel väiksel matkarajal 10A patareist lõuna poole (seal lasketiiru taga; seesama kus me möödunud korral ronimas käisime) oli sellesama patarei lõunapoolne rajatis (pidi tulema enam-vähem samasugune nagu põhjapoolne) seda aga ei jõutud valmis teha:

    Vaid mõnisada meetrit edasi on Peeter Suure patarei, mida tunti ka numbri all 10A. Terviku moodustasid kaks tugevat kahekorruselist soomustornialust, mis olid omavahel ühendatud 200-meetrise liivavalliga. Selle keskosas võib märgata laiendit: tõenäoliselt oli see kolmanda torni jaoks kavandatud asukoht.
    Valliga püüti vaenlase tule eest varjata raudteeharu. Betoonehitistest valmis ainult põhjapoolne, millele jõuti peale tõsta ka soomustorn. Torni paigaldati selleks kohale toodud portaalkraanaga. Lõunapoolsest betoonrajatisest suudeti valmis ehitada vaid raudkivialus koos välisseintega ja silinderjas betoonalus soomustornile. Katuse, seinte ega vahelagede valamiseks aega enam ei jäänud: enne tuli saarelt lahkuda.

    Ka selle patarei projektis polnud juhtimiskeskust ette nähtud. Mõlemad rajatised on püsinud tervetena. Põhjapoolset torni saab seest uudistada, kuid jällegi läheb vaja taskulampi. Pisut ettevaatust ei tee paha: on kohti, kus põrand jätkub alles viie meetri sügavusel

  40. Saarel on ka üht-teist salapärast, mida me see kord tähele ei pannud. Kuskil 10A ja 10B vahel on järgmine objekt:

    Maa-alla peidetud saladused. Enne veel, kui jõuame järgmise patarei juurde, möödume paigast, kus asub nn. avalik saladus. Avalik sellepärast, et kõigile on see näha. Saladus aga seepärast, et päris täpselt ei tea keegi, mis see on. Nähtaval on ainult avaus ja liiva täis varisenud käigu algus. Mis sealt edasi tuleb ja kuhu see käik minna võiks, pole teada: torkida seda ei lubata. Tõlgendusi on siiski mitu. Mõni teab, et seal olevat viiekorruseline maa-alune hoone, teine jälle väidab, et maa on seal seest õõnes, ja kolmas …

    Kuskil Naissaare metsade vahel pidi vedelema ka üks nõukogude ajast jäänud väike vedur. Kus täpselt, seda ei tea, lihtsalt mõned matkajad olevat rääkinud, et kuskil saare keskosas, metsa vahel. Selle võiks üles otsida, kui see alles peaks olema.

    Linke lisalugemiseks:

    Üldist juttu saare rajatistest ja ka ajaloost:
    http://www.eestiloodus.ee/artikkel1049_1029.html
    http://www.eestiloodus.ee/artikkel1014_997.html
    http://www.eestiloodus.ee/artikkel977_958.html

    Click to access 13058772.pdf


    http://naissaar.eu/matkad/matkarajad/
    http://www.histrodamus.ee/?event=Show_event&event_id=2759&layer=174#2759

    Paar artiklit saare raudteest ja korrastamisplaanidest:
    http://www.tehnikamaailm.ee/est/tm/2010/07/?headerID=2021

    aastast 2006:
    http://www.epl.ee/news/tallinn/inglane-trevor-smith-teeme-naissaare-raudtee-taas-tookorda.d?id=51053666

    aastast 2007:
    http://uudised.err.ee/index.php?0594862

    ja aastast 2013:
    http://www.harjuelu.ee/index.php?option=com_content&task=view&id=3239&Itemid=347

    Loodan, et need materjalid tõstavad veelgi huvi selle saare vastu :)

  41. Ülilahe “matk” oli! Kohe lisan pildid meedia alla.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.