Linna päevamatk: Paljasaare – Pelgulinn – Astangu – Liiva raudtee jälgedes

linnamatk_01Tere,

kui kedagi huvitab, siis laupäeval toimub selline ettevõtmine. Lähen uurima üht raudteetrassi, mis on likvideeritute seast üks pikimaid, mille mööda sai ca 1950. aasta kandis liikuda rööbastranspordiga Liiva jaamalt Paljassaarde läbi Astangu, tänapäeva Õismäe ja Pelgulinna, ja mille jäljed on siiani nähtavad linnaruumis väga erineval kujul – kergliiklustee, kinnikasvanud tamm, salapärane siht Merimetsas jne. Giidiks olen mina ise. Raudteeajaloolase rollile ei pretendeeri, tegemist on minu enda toore uuringuga. Liigume kaherattalistega suvalises tempos suvaliste pausidega. Start on kell 11 Kopli ja Sitsi tänavate ristmikult, kuhu tulek nt Balti jaamast võtab 15min rattaga.
Kogu marsruut on ca 25km pikk ja arvestuslik läbimise aeg koos pausidega on 4-5 tundi. Lõpetame Liiva jaamas, kust on võimalik rongiga linna minna.

Andke teada, kui kellelgi on huvi.

Categories: Matk, tulevikuplaanid | Sildid: , , , | 7 kommentaari

Navigeerimine

7 thoughts on “Linna päevamatk: Paljasaare – Pelgulinn – Astangu – Liiva raudtee jälgedes

  1. Iwan

    Mul on laenata vähemalt 2 ratast, kellel selle taha peaks osalemine jääma.

  2. Ma oleks kindlasti käpp, kui see kusagil juulis aset võtaks.

  3. Ma oleks pühapäeval käpp, laupäeval kahjuks ei jõua. Äge plaan muidu!

  4. Liina

    Tõesti äge plaan!
    Me oleme sel nädalavahetusel Tallinnast ära, muidu oleks käpad.

  5. qdwin

    Uitmõte, kui tohib teemat risustada.
    Üsna palju jääb teele kergliiklusteid, kus tsivilisatsioon on ajaloost teerulliga üle käinud. Kui vaadata kaarti, siis kõik põnev jääb kas Tallinna riigi piirile või piirist välja. Näiteks suund Hiiu, Liiva ja edasi kogu lõunapoolne sinisega märgitud ämblikuvõrk.
    https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1rGrxQYAZ2MkbiV_P3IOoDzB7ovI&hl=en_US

    • Iwan

      kaart on võimas, keegi on Merekindluse kohta kõva töö teinud. Kes on autor? Tegelikult on hoopis huvitav see, et paljud raudteeharud ei ole linnaruumi jätnud mitte isegi ühtegi vihjet.

  6. qdwin

    Autor on Vootele Aer. Kitsarööpmelist raudteed oli lihtne rajada kasvõi ühekordseks kasutamiseks. Männikul ja Viljandi maantee ääres on tammid ilusti näha. Lääne pool on hulgim sildu, hooneid ja nüüd autoteedena kasutatavaid tamme alles.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.